Cursul leului şi al poeziei la Cluj cu Iacob Altman şi Mihai Vieru

Posted on Decembrie 5, 2012

0



Editura clujeană Grinta şi cunoscutul economist  clujean Iacob Altman vă invită la o importantă lansare de carte, miercuri, 5 decembrie, ora 13.00, la Librăria Universităţii Diverta.

Având ca temă criza globală în care se află lumea, economistul Iacob  Altman (care a  realizat multe emisiuni TV la fostul post NCN pe teme economice) s-a ocupat de acest fenomen global căruia îi dedică un amplu studiu de 600 de pagini, în două volume. Cartea se numeşte “Aproape totul despre criză” şi propune o radiografie completă a acestui fenomen dar şi o serie de soluţii de rezolvare a crizei din perspectiva teoriei stringurilor.

Prezintă:
profesorul de la Sorbona, Franţa, Michel Bertrand Comte, co-fondatorul conceptului de TVA !
prof. univ. Nicolae Ceangă
prof.univ. Alexandru Marcu
director editura Grinta, Gabriel Cojocaru

––––––––––––––-

httpwwwlibrariumgruprobookcornernintalnire-cu-poetul-miki-vieru-la-book-corner2499-thumb

Librăria Book Corner şi Editura Casa de pariuri literare vă invită miercuri, 05 decembrie, de la ora 18.30, la o întâlnire cu poetul Mihai Vieru. Cu acestă ocazie se va lansa şi cel mai recent volum al său de poezie – aer în iarbă (Casa de pariuri literare, 2012 ). Invitaţi: Ştefan Manasia şi Rareş Moldovan.

Despre volum

Aer în iarbă este o poezie a ciclicităţii. Anotimpuri şi anotimpuri ale inimii. Toposuri şi locaşuri ale refugiului în bucurii simple. Regenerarea prin elemente găsite în colţurile altor inimi. O poezie filmică. O dinamică cinematică a cuvintelor şi a surprizelor prinse de suflet şi redate în pixelii coloraţi ai fericirilor neaşteptate. Aer în iarbă este şi în „note de mare“ şi în „primăvara la cheie“ un ciclu care mimează numai aparent dicteul automat. Aer în iarbă este momentul cînd treci pe stradă şi scapi de lume, este spaţiul gol dintre cuvintele care îşi rostesc viaţa ca să dea propulsie maximă.

Cu totul remarcabilă este, în poemele lui Mihai Vieru, capacitatea autorului de a descoperi, în spatele spectacolului cotidian, prezenţa miraculosului, a misterului, cîteodată feeric, altădată terifiant. Poetul e un spirit fantast, înzestrat cu nişte antene extrem de sensibile la partea de umbră a existenţei, şi un vizionar apt să surprindă spectacularul banalului şi să transforme, aşa cum îşi dorea pe vremuri Rimbaud, o fabrică oarecare într-o moschee.“ (Octavian Soviany)

Despre autor

Mihai (Miki) Vieru s-a născut în 1974 la Ploieşti. A urmat cursurile Facultăţii de Litere şi Ştiinţe din aceeaşi urbe X, endroit social care i-a potenţat apetitul pentru literatura citită şi destul de tîrziu şi pentru cea scrisă. La întrebarea „De unde eşti?“ preferă să răspundă zen: „De pe drum.“ În prezent este asistent doctor la Universitatea din Oradea, Facultatea de Arte, Departamentul de Muzică, unde predă limba engleză.

A debutat în revista de cultură Familia de la Oradea în anul 2000.

Volume de poezie: Thermidor@Ketamidor (Editura Biblioteca revistei Familia, 2003), Leul Greu (Editura Brumar, 2005), Hai-ku Miki (Editura Brumar, 2007), ShiNoBi (Editura Brumar, 2008).

A participat la antologiile Colocviilor tinerilor scriitori din 2006 pînă în 2012, cu excepţia anului 2008. A participat la tabăra de creaţie de la Săvîrşin şi a publicat în antologiile taberei, Poate ne vedem (Editura Mirador, 2010), Deranj (Editura Nigredo, 2011).

Un poem de Mihai Vieru:

Tatăl meu pe care am pus mâna

tatăl meu pe care am pus mâna
s-a dus
tatăl meu pe care am pus mâna
cu buzele lui
sorbite
de cloroform
tatăl meu părea el
dar cel pe care am pus mâna s-a dus
tatăl meu de cloroform
cu buzele lui pe care
aş fi vrut să pun mâna
dar nu
de teamă că
sărutul lui m-ar arde mai apoi
pe frunte
s-a dus
tatăl meu care m-ar arde cu drag
cu sărut
s-a dus
pe frunte ca pe-o câmpie
şi-mi aduc aminte
zâmbetul lui elizeu
din aceeaşi elizee câmpie
tatăl meu de crâmpei
de veselie…
tatăl meu pe care-am pus mâna
ca pe rănile Lui să cred că s-a dus

