O nouă „aspirină” din „farmacia” lui Dorin Tudoran, pentru România… „febrilă”

Posted on Iunie 8, 2015

4



Alte măşti, aceleaşi iluzii. Carnavalul continuă!

*

tudoran_cop_final2-page-001-copy-1

*

Motto 1:

Cei care, vreme de 10 ani, au ţinut la putere „un preşedinte pentru liniştea lor“ intră într-un profund disconfort când au în faţă un personaj care pare să devină un preşedinte pentru alte coordonate istorice.”

(„Apel către clasa politică lansat de un grup de intelectuali”, 6 februarie 2007)

Motto 2:

Unde e iluziile mele / Care le-am avut?”

(Ovid Teodorescu şi Ilinca Cerbacev, localuri de noapte bucureştene, anii ’50-‘60)

*

Prefaţă

Îniţial, aceste texte — şi multe altele – au fost destinate libertăţii absolute: hiperspaţiul. Îi mulţumesc lui AVP (aka Viorel Padina) pentru a mă fi convins că şi blogăritul e scris; “în legile omeneşti” ale zilei.

Ipostaza “pe hârtie” nu este o autoamăgire. În spaţiu ori pe hârtie, o cronică polemică a clipei are puţine şanse de a trăi cu mult mai mult decât clipa pe care o ia în primire. M-am eternizat în efemeride.

Veţi da aici peste multe nume. Nu ele mă interesează. Mă interesează mentalităţile. Numele nu fac decât să ilustreze mentalităţi. Numele trec, mentalităţile rămân. Fie ele vechi, fie ele noi.

Mentalităţile sunt asemeni piramidelor egiptene. Unii dintre vizitatorii lor se simt, dintr-o dată, faraoni. Efemeritatea din ei începe să se creadă altceva – eternitate. Aşa se naşte lipsa măsurii.

(Fragment)

dt_signature2-e12707487372271

 

*

Citeşte mai mult pe blogul personal al lui Dorin Tudoran, Certocraţia, aici: http://www.dorintudoran.com/clipa-care-ne-ia-in-primire-iluzii-deghizari/

*

Posted in: Ex libris