Alexandra Turcu, „copilul-minune al SubNord-ului”*, prezintă „celelalte produse” la „Book Corner” – Cluj

Posted on Februarie 23, 2016

0



Librarium şi editura Charmides vă invită

marți, 23 februarie, începând cu ora 18.00,

la o întâlnire cu poeta Alexandra Turcu şi volumul ei de debut

 celelalte produse.

Vor fi prezenți la lansarea de carte, alături de autoare, poeții Dan Coman şi Ştefan Manasia.

Evenimentul va avea loc la Librăria Book Corner, Bulevardul Eroilor 15.

full-AlexandraTurculaBookCorner4704-thumb

*

Despre volum
„Putem citi în celelalte produse poeme care „coboară” temele majore în lumea casnică, a obiectelor ce ascund micile spaime. Vocea poetică este, astfel, expresia unei microrealităţi claustrante (camera, casa, simptomele bolii), în timp ce ritualurile zilnice devin pentru aceasta nişte ritualuri identitare.” (Marius Conkan în „România literară”.)

” Celelalte produse este cartea unei poete care promite să uite toate eşantioanele vieţii de consum, cele intrate în subconştient şi prin „spoturile publicitare” care-ţi fac creierul un prim depozit al market-urilor care ne-au invadat viaţa şi fără de care, într-o astfel de societate, nu putem trăi.” (Gellu Dorian în „Convorbiri literare”.)

*

alexandra turcu

ALEXANDRA TURCU

celelalte produse

mă cheamă alexandra.
trebuie doar să stau la geam şi să urmăresc iepurii.

nu trebuie să mă bucur la comandă
nici să aşez merele în lădiţă
sau să curăţ zăpada de pe pervaz.

până o să se termine, am timp destul.
dacă mă apuc să-l citesc pe salinger,
îl citesc pe salinger până la capăt.
dacă încep să cresc papagali,
nu mă las până nu umplu casa cu papagali.

mă cheamă alexandra
şi trebuie să stau la geam şi să urmăresc iepurii.

*

________________________

* Astfel a numit-o Claudiu Komartin pe  Alexandra Turcu, într-o însemnare-bilanţ după o întîlnire la Bistriţa cu poeţi din „grupul lui Dan Coman”. (http://unanotimpinberceni.blogspot.ro/2015/08/paula-erizanu-alexandra-turcu.html)

*

