Cronologia deloc ”ieroglifică” a adeziunii și retragerii mele din ”Grupul pentru reforma USR”. Un răspuns lui Florin Iaru, ”la cea mai joasă ficțiune”

Posted on Martie 3, 2016

16



    Ceea ce urmează constituie un răspuns la o ”somație” primită de la vechiul și bunul meu prieten, Florin Iaru. Surprins total nepregătit pentru o asemenea ”interpelare” care mi-a readus în memorie vremuri traversate de amîndoi, nu fără traume și urmări, dar într-o solidaritate mereu activă, încerc să-i răspund. Cum nu am un răgaz suficient pentru un răspuns scurt, și cum nu consider că ceea ce a fost spus, făcut și asumat odată, în deplină cunoștință de cauză, are nevoie de noi cuvinte pentru a fi mai clare, voi reface, mai jos, doar cronologia faptelor. Fără comentarii, fără judecăți, fără prejudecăți.

  1. Paul Vinicius către Vasile Gogea

Paul Vinicius <paulvinicius53@gmail.com>

01/18/15 at 8:06 PM
 Urmează primul ”proiect de document”:
”Datorită faptului că în cadrul celei de-a 24-a edi ii a Zilelor Eminescu desfășurate
de curând, la Botoșani, marele premiu național „Mihai Eminescu” – Opera Omnia a
fost atribuit unui scriitor minor (fie el chiar i vicepre edinte al USR) în comparație
cu ceilalți nominalizați la același premiu, într-un vădit dispreț al oricăror idei de
valoare, performanță literară și bun-simț și mai ales prin folosirea unor manevre de
intimidare a juriului venite din partea actualului președinte al USR, care și-a  impus
premierea subalternului său nemerituos – însă nu numai din cauza asta, fiindcă, de
fapt, ceea ce s-a întâmplat acolo nu este decât o consecință a felului în care este
condusă Uniunea Scriitorilor de o lungă perioadă de timp – m-am tot frământat ca
să găsesc o soluție constructivă la toate situațiile de acest gen, din ce în ce mai
frecvente în ultima vreme și care au transformat USR într-o instituție bolnavă care
discreditează însuși statutul scriitorului român.
Pentru că a ne da demisia din USR nu mi se pare deloc o soluție constructivă. Nu
noi, ci ea, conducerea Uniunii, ar trebui să ne părăsească. Și cum de bunăvoie și
din proprie inițiativă îmi este clar că nu o vor face, m-am gândit la coagularea unui
grup de inițiativă care să acționeze în acest sens. Obiectivele ar fi, înainte de toate,
cererea demisiilor în bloc a tuturor celor cu funcții de conducere în USR,
modificarea în regim de urgență a acelui paragraf introdus de curând și, mai ales,
abuziv, care asigură președintelui funcția pe viață, determinarea și organizarea unor
alegeri anticipate, schimbarea tuturor membrilor acelui juriu al rușinii care s-a lăsat
influențat „de la centru”, la Botoșani.
Acest grup nu trebuie musai să aibă sute de membri, iar cei care vor fi de acord cu
măsurile pe care le va viza, pot subscrie ulterior. Eu i-am dat un nume i l-am
conturat puțin, însă, desigur, sunt deschis oricăror alte sugestii. Uite despre ce ar fi
vorba:
Grupul pentru Recuperarea Demnității  Scriitorului Român – o asociație
profesională scriitoricească formată din membri, foști membri ai USR, dar și din
tineri scriitori, un nucleu format de scriitori cu notorietate și verticalitate morală
un vârf de lance al scriitorilor români, care să activeze pentru reașezarea și 
reconstrucția USR pe temelii sănătoase bazate pe profesionalism și performanță.
Ai fi de acord să faci parte dintr-un asemenea grup?
Paul Vinicius”
 2. Răspunsul meu adresat lui Paul Vinicius:

vasile gogea <vasilegogea@yahoo.com>

01/19/15 at 9:35 AM
