UPDATE la ”Cronologia…”. Sesizare către Administratorul site-ului oficial al U.S.R.

Posted on Martie 4, 2016

10



În timp ce redactam răspunsul la scrisoarea primită ieri, 3 martie 2016, de la poetul Florin Iaru, cu referire la o adresă de clarificare a poziției mele față de acțiunile Grupului de reformă a USR, nu știam că adresa trimisă de mine exclusiv doamnei Roxana Chioselu, referent USR și doamnei Irina Petraș, președinte al Filialei Cluj a USR, spre știință, fusese postată pe site-ul oficial al USR. Ceea ce și provocase reacția poetului Florin Iaru.

Ca să fiu cinstit, în primul rînd cu mine, mă văd, însă, dator să cer și USR același respect pentru ”cultura procedurilor” pe care l-am cerut și colegilor mei, membri ai uniunii, care erau semnatari ai tuturor documentelor și susțineau toate acțiunile Grupului pentru reformă.

Astfel, menționez că textul meu, trimis atît Uniunii cît și Filialei, nu era destinat publicării. Nu era ”un protest”, nu era ”o scrisoare deschisă”, nu era o ”sesizare” de interes obștesc. Doar o lămurire avînd ca scop evitarea unor nedorite de nimeni confuzii, cu consecințe imprevizibile.

Dar, dacă tot a fost publicat fără încuviințarea autorului (suntem scriitori? știm ce înseamnă drepturile de autor?), atunci, cel puțin, dar obligatoriu, ar fi trebuit publicat întreg textul, nu doar o parte. Nu numai că a fost ciuntit, dar înțelesul lui final a fost denaturat.

În aceste condiții, cer Comisiei de Monitorizare, Suspendare şi Excludere, al cărei președinte este d-nul Mircea Mihăieș să analizeze de urgență responsabilitățile în cadrul ADMIN. al site-ului oficial al USR și să dispună, în maximum 10 (zece) zile, conform legislației în vigoare:

1. Republicarea integrală a textului semnat de mine, cu o notă explicativă și scuzele cuvenite.

2. Plata drepturilor de autor, în cuantumul stabilit de USR, inclusiv cota parte revenind și celorlalți doi scriitori citați în text (desigur, aceștia au libertatea de a renunța la aceste drepturi). Eu am datoria de a le revendica, în condițiile date.

În cazul în care, în cele 10 zile (calendaristice) nu vor fi îndeplinite cererile mele, îmi rezerv dreptul ca, în nume propriu, să acționez în justiție ADMIN. site-ului. Dar atunci nu vor mai fi în cauză doar cele două puncte enunțate mai sus, ci le voi adăuga și o cerere de daune morale într-un cuantum pe care îl voi stabili la momentul oportun.

Iată, spre comparație, cele două ”variante” ale textului aflat în cauză:

I. Varianta integrală

 Feb 24 at 7:53 PM
”Stimată Doamnă,
în urma informării primite de la d-na Irina Petraş, preşedinta Filialei Cluj a USR, din care fac parte ca membru titular, vă aduc la cunoştinţă următoarele:
DA, am semnat, în faza iniţială scrisoarea Grupului pentru reformă a USR, adresată Consiliului de conducere şi Preşedintelui USR, D-l Nicolae Manolescu, dar cu condiţia iniţierii unei discuţii strict în limitele Statutului USR, deci în organismele alese legal ale Uniunii.
NU am autorizat pe nimeni şi NU am semnat nici un fel de demers al Grupului care a depăşit cadrele Statutului, părăsind procedurile interne ale Uniunii.
NU susţin, chiar dezavuez, iniţiativa Grupului de a târâ USR într-un proces în instanţele de justiţie. Urmările unei asemenea iniţiative nu sunt greu de anticipat şi nu sunt deloc dezirabile pentru niciuna din părţi.
Vă rog respectuos, prin urmare, să consideraţi nulă şi neavenită eventuala mea semnătură pe orice document care a fost înaintat altor instituţii decât USR de către Grupul pentru reformă a USR.
Cu respect,
Vasile Gogea
24 februarie 2016, Cluj-Napoca
 P.S.
De altfel, am comunicat delimitarea mea faţă de noile intenţii ale Grupului, unuia dintre iniţiatori, poetul Paul Vinicius, încă din data de 17 februarie 2015 (redau mai jos conţinutul mesajului adresat acestuia):
On Tuesday, February 17, 2015 11:06 PM, vasile gogea <vasilegogea@yahoo.com> wrote:

Draga Paul,
in principiu, n-am nici un motiv sa nu fiu de acord cu continutul scrisorii.
Am, insa, motive personale (asupra carora nu mai detaliez) sa ramin intr-o „expectativa angajata” in raport cu aceasta noua initiativa. Vei intelege, deci, ca nu doresc sa mai semnez nici un fel de „corespondenta” in afara de cea redactata chiar de mine si in nume propriu.
Va doresc, afectuos colegial, succes!

Vasile Gogea

*

II. Varianta de pe site-ul USR

Vasile Gogea: „În urma informării primite de la d-na Irina Petraş, preşedinta Filialei Cluj a USR, din care fac parte ca membru titular, vă aduc la cunoştinţă următoarele:

DA, am semnat, în faza iniţială scrisoarea Grupului pentru reformă a USR, adresată Consiliului de conducere şi Preşedintelui USR, D-l Nicolae Manolescu, dar cu condiţia iniţierii unei discuţii strict în limitele Statutului USR, deci în organismele alese legal ale Uniunii.

NU am autorizat pe nimeni şi NU am semnat nici un fel de demers al Grupului care a depăşit cadrele Statutului, părăsind procedurile interne ale Uniunii.

NU susţin, chiar dezavuez, iniţiativa Grupului de a târî USR într-un proces în instanţele de justiţie. Urmările unei asemenea iniţiative nu sunt greu de anticipat şi nu sunt deloc dezirabile pentru niciuna din părţi.

Vă rog respectuos, prin urmare, să consideraţi nulă şi neavenită eventuala mea semnătură pe orice document care a fost înaintat altor instituţii decât USR de către Grupul pentru reformă a USR.

Cu respect,
Vasile Gogea
24 februarie 2016, Cluj-Napoca“

(https://www.uniuneascriitorilor.ro/02-03-2016-cine-si-de-ce-vrea-o-reforma-u-s-r/)

Aștept ca intransigența probată, pe spețe asemănătoare, de d-nul Mircea Mihăieș să nu se dezmintă nici în această cauză. Aștept, dar nu mai mult de zece zile!

Ceasul a început să bată, d-le Mihăieș!

Vasile GOGEA

4 martie 2016, Cluj-Napoca

*

