Se reiau lecturile la Cenaclul U.B.B.

Posted on Octombrie 18, 2016

0



Poezie cu Rodica Marian și Emilia Moldovan Poenaru

*

graphic1

*

RODICA  MARIAN

pic_2579-2000-2000

 .

 .

 .

 .

 .

*

BIBLIOTECA DIN ALEXANDRIA

Încă mă-ntreb ce înseamnă îndelunga răbdare

şi cum, fără să vreau, am ajuns s-o ghicesc,

apoi s-o stăpânesc, în toată puterea ei,

după ce-am epuizat toate formele paşnice de revoltă,

nu fiindcă mereu m-aş fi supus fără crâcnire,

ori că furia şi vâlvătaia ei nu mi mi-au încercat inima

cea mereu prea înrămurită în înţelegere,

dar numai plânsul împăcat ajunge să-şi facă rădăcini

în infernul dinăuntru al vieţii mele zilnice,

în infernul dinafara mea, de pretutindeni dinafara mea,

numai eu singură cu îndelunga mea răbdare,

dobândită involuntar, prin voia sorţii

a acelei sorţi care-a făcut să ardă biblioteca din Alexandria

şi pe locul ei să mai rămână doar statuia lui Ptolomeu II,

stingheră în circulaţia infernală a străzii,

înecată în dosul unor pereţi prea înalţi,

cu uriaşe litere din toate alfabetele lumii.

*

EMILIA  MOLDOVAN  POENARU

poenaru-250x250

.

.

.

.

.

.

.

*

“Pe mine, mie, redă-mă’’

Ochii tăi din oglindă, fără dioptrii

și urdori te știu pe de rost: un fugar

de la masa îmbelșugată a vieții,

cu oase împuținate și pielea străvezie,

cu vise cărate în spinare

ca o legătură de surcele de foc.

Ochii tăi din luciul tremurător

te cheamă înapoi, străin fugar,

destul ai bîntuit până acum

printre rafturi de epistole disperate

și tomuri despre nemurire.

E vremea să-ți pleci fruntea albită

pe pragul sinelui rănit și să-ți îngădui

a sorbi din potirul vechi

vinul sîngeriu al regăsirii.

*