Sandu Cătinean și Octavian Sergentu citesc la Cenaclul UBB

Posted on Mai 23, 2017

0



Spiritul insurgent al Brașovului și memoria rănită a Basarabiei

vor fi sublimate literar la „Cenaclul lui Mury”

*

*

Sandu CĂTINEAN

„Idealist, într-o lume fără idealuri, căzută în patima puterii și a banului, de treizeci de ori multiplicat cu sinele, găsește resursele necesare pentru a nu depune armele, într-o bătălie inegală. E adevărat că tot mai puțină lume se întoarce spre poezie, spre citit, preferă mirajul superficial, atotputernic în aparență, al calculatorului, acolo unde poezia este exmatriculată, iar dragostea se prescurtează, aproape sinistru.

Poetul apelează la aliații de nădejde, dar la fel de neapărați: cerbii și brazii, căprioarele și dragostea. Este o încăpățânare frumoasă, un optimism cu ochii mari și de aceea e necesar să nu ne sfiim în a vorbi despre dragoste, și a simți simplu și total.“ – Cornel Udrea

(http://bentodica.blogspot.ro/2014/12/poezii-sandu-catinean-din-bontida.html)

*

Octavian SERGENTU

„Gata. Am depus actele de renunţare la cetăţenia moldovenească. Gata, să nu-mi mai spună unii „prieteni” şi „colegi” că sunt o „dublură”… Dacă sunt mândru de mine? Probabil. Nu, în nici un caz nu renunţ la obârşie, familia mea sau la unii prieteni. Nu mai vreau să fiu considerat un „negru de Basarabia”! În fapt identitatea mea, dintotdeauna, a fost una românească şi punctum. O piatră grea am aruncat-o din sufletul meu prin scrisoarea remisă Consulatului Republicii Moldova.” Octavian Sergentu

(http://www.basarabeni.ro/stiri/social/statul-republica-moldova-merit-285/)

*

