In memoriam Ioan Es. Pop (27 iunie 1958 – 19 iunie 2024)

Posted on iunie 21, 2024

4



9. ÎN ZIUA DE PAIȘPE, ADICĂ MARȚI, ADICĂ IERI

viața mea s-a socotit încheiată. pleoapele s-au

plumbuit. în genunchi ca într-o gară trenul

femurelor s-a oprit. mîinile s-au împreunat și s-au dus

de-a lungul gîtului în sus. au

șușotit ceva la ureche. s-au sfătuit să coboare cu totul

și să-și doarmă somnul în mănuși.

să le fie mănușile odăi pe veci

mîinilor mele triste și subțiri și reci. și gura s-a

ofilit și ea, a zis m-ai ținut cufundată

atîta vreme-n obraz ca să slujesc

la rîsul tău nefiresc, acum pa, dragule, eu mă duc

să mă culc puțin sub limbă, singură cuc.

nu cu tine că pe tine nici cămașa nu stă

fericită. că e lezată-n mătase

de șoarecele care-ți roade-n oase.

dar pantofii tăi sînt încă negri. or să poarte

doliu după degete. or să te jeluiască.

preot o să fie unghia, lăutari genunchii

umerele nași, mîinile nuntași

iar făclie fosforul din unghii.

____________________________________

(poem din volumul ieudul fără ieșire, Cartea Românească, 1994, pp. 31-32.)

*

Posted in: In Memoriam