Scrisoare către braşoveni

Posted on ianuarie 19, 2012

9



       Aflat într-o stare fizică şi sufletească parcă mai duşmănoase decît în orice alte momente ale vieţii mele, am adresat, totuşi, la solicitarea celor cu care am înfiinţat şi ţinut în viaţă pînă în ultima clipă (în primăvara anului 1990) „Grupul de veghe pentru libertate şi democraţie” – grup informal asociat mişcării pentru Proclamaţia de la Timişoara, un mesaj pentru braşoveni: este scris cu un sentiment al urgenţei, cu inima rănită şi dacă nu e perfect,  el e în primul rînd sincer, şi nu „deştept”, nici „frumos”. A trecut vremea mesajelor frumoase!
 
         Braşoveni!
        Concetăţeni ai mei timp de zece ani, şi nu dintre cei mai uşori din viaţă, în care am împărţit suferinţele provocate de un regim totalitar, ilegitim şi criminal dar şi clipele de demnitate insufleţitoare din noiembrie 1987 sau decembrie 1989,
        avînd în memorie încă viu actul de sacrificiu suprem al lui Cornel Liviu Babeş,
        amintindu-mi şi zilele de luptă neînfricată împotriva restauraţiei comuniste din primele luni ale anului 1990,
        dacă STAREA DE VEGHE a conştiinţei voastre civice mai are resurse pentru a relua lupta PENTRU ROMÂNIA de la punctul zero,
        VĂ ROG să mă consideraţi prezent alături de voi,
        cu inima curată şi cu aceeaşi intensitate a dorinţei de a clădi o viaţă mai bună, într-un stat de drept, cu o guvernare autentic reprezentativă, în respectul drepturilor fundamentale ale omului şi cetăţeanului, integrate într-o lume bazată pe valorile umanismului universal.
        Sus inima!
        Niciodată în istoria sa poporul român nu a fost lăsat atît de singur, neavînd aliaţi nici în patria lui, nici în afara ei, fiind condamnat să lupte cu o alianţă mondială a jefuitorilor de orice: de la avuţiile materiale pînă la sufletul neamului!
        Totul e de schimbat pentru că nimic nu mai poate continua aşa!
        Nu vă fie teamă: ni s-a furat totul! Dar, rămîne ceva ce nu mai pot fura: dreptul de a muri!
Cu solidaritate,
Vasile Gogea
Posted in: Spune acum!